Ledande tillverkaren av lyxiga och exklusiva klockor TAG Heuer inleder unikt partnerskap med Hotel Institute Montreux.
Lärupplevelsen för studenterna på Hotel Institute Montreuxs inriktning Luxury Marketing and Business Management har blivit förstärkt med expertisen som TAG Heuers ledare kommer bidra med till programmet. Det spännande samarbetet kommer att fokusera på kunskapsutbyte och expertis på området luxury business marketing.
Fallstudier som rör heta ämnen i den exklusiva klockindustrin kommer att delas ut och utvecklas av ledarna från TAG Heuer. Varje termin kommer studenterna att få en privat guidad tur av klockfabriken som ligger i La Chaux-de-Fonds och få en möjlighet att möta klocktillverkarna i arbete.
Jean-Claude Biver, Chief Executive Officer på TAG Heuer säger:
Vi är hedrade att samarbeta med Swiss Education Group för att dela med oss av våra 150 år av erfarenhet inom klocktillverkning. Detta samarbete reflekterar vårt engagemang i den yngre generationen och vi ser en möjlighet att bidra med värderingar som låter dem ta sig an utmaningarna i lyxbranschen.
Utanför klassrummet kommer alla studenter att få en VIP-inbjudan till Baselworld 2019, världens största klock-och-juvelerar-branschshow och den prestigefulla Salon International de la Haute Horlogerie Geneve (SIHH) där de kommer ha möjligheten att träffa och prata med några av de största talangerna inom hantverket.
Vårt mål på Swiss Education Group är att arbeta med ledande företag för att försäkra att våra studenter lär sig från de bästa i branschen. Detta samarbete stärker våra starka relationer med branschen och jag är säker på att det kommer möjliggöra att studenterna kan utveckla sin förmåga inom marknadsföring och affärer i lyxindustrin, säger Benoit Samson, Chief Brand Officer på Swiss Education Group.
I slutet av programmet kommer den student som har det högsta akademiska resultatet att få ta emot en utmärkelse sponsrad av TAG Heuer för sina akademiska framgångar.
Vi är väldigt stolta att välkomna TAG Heuer till Swiss Education Group-familjen.
- Om TAG HEUER
Edouard HEUER var 20 år när han år 1860 grundande sin verkstad för klocktillverkning i Jura-bergen i Schweiz. Skapandet av mikrografin 1916, sponsrandet av F1-lagen under 70-talet och lanseringen av den första uppkopplade lyxklockan 2015 är bara några exempel på de stora tekniska innovationerna och passionen för disruptiv design som definierar vår unika anda. Huvudkontoret ligger i La Chaux-de-Fonds, men TAG Heuer har verksamhet på fyra produktionsplatser, med kontroll över hela tillverkningsprocessen, och är aktiv på alla kontinenter genom 4500 försäljningsställen, inklusive 170 TAG Heuer boutiques, samt nu även direkt på www.tagheuer.com.
TAG Heuer har klockor för dem som älskar utmaningar. Vi influerar genom vår unika kommunikationsstrategi som baseras på tre pelare: sport, livsstil och arv. Brett och disruptivt utgör det vårt DNA. Partnerskap och ambassadörer illustrerar vårt öppna sinne och vår öppna dörrar-kultur. De mest prestigefyllda avant-garde-namnen samarbetar med TAG Heuer: RedBull Racing Formula 1 team, Monaco F1 Grand Prix, Formula E Championship, de största fotbollsligorna i Europa, Amerika och Asien…- Manchester United; trendsättare som Bella Hadid, den amerikanska quarterback-stjärnan Tom Brady, Hollywood-skådespelare som Chris Hemsworth eller Patrick Dempsey; och den första konst-provokatören att stöttas av ett varumärke: Alec Monopoly.
#DontCrackUnderPressure är mer än ett påstående, det är en inställning. Mer information på wwww.tagheuer.com
Artikel översatt från engelska till svenska. Om du vill läsa originalartikeln på engelska så hittar du den här