Hotel Institute Montreux (HIM) – där hospitality möter den moderna världen

Luxury branding, mode, aktier och digital marknadsföring. Alla är de heta och trendiga branscher att arbeta i, världen över. Alla är de specialiseringar och inriktningar som du hittar mitt i Montreux, ett stenkast från Freddy Mercury statyn. Välkommen till Hotel Institute Montreux (HIM).

Hotel Institute Montreux (HIM) bryter verkligen ny väg för vad hospitality kan vara. De kliver utanför normerna och den sedvanliga synen på vad branschen innebär och ger oss en unik inblick i hur hospitality är något som genomsyrar nästan alla branscher, idag och i morgon.

The Business of Hospitality

Hotel Institute Montreux (HIM) blandar det välkända schweiziska hospitality-tänket med den moderna, amerikanska, affärs- och businessvärlden. Genom specialinriktningar för studenter, så som Financial Analysis, Wealth Management och Lyxury Brand Management, för att nämna några. För att citera deras egen hemsida;” … to give you the edge you need in the international business world.”Hotel Institute Montreux (HIM) är verkligen The Business of Hospitality, som de själva utrycker det.

Alltid ett nära samarbete med just din bransch

Vad som gör Hotel Institute Montreux (HIM) utbildningar så fantastiskt bra och väl förberedande för arbetslivet är deras unika samarbeten och nära kontakt med branschen. Beroende på vilken specialinriktning just du väljer i din utbildning, så kommer du få jobba tillsammans med: Edmond De Rothschild, John Paul, La Mer och Luxury Institute, bland annat.

Vad innebär då detta för dig som student? Jo, det betyder att du jobbar sida vid sida med nämnda företag och organisationer genom hela din utbildning. Till exempel, Luxury Brand management, där Hotel Institute Montreux (HIM) samarbetar med La Mer, John Paul och Tourbillion, ingår tre olika segement; Competitive Analysis for Luxury Business in Mature and Emerging Markets, Luxury Marketing and CommunicationStrategies och High Tech and High Touch Experiences.

I de olika utbildningsmodulerna kommer du få lära dig att förstå olika branscher och hur dess dynamik fungerar, genom ekonomiska teorier och konceptuella ramverk. Allt för att du ska kunna ge en djupgående analys att jobba från. Du kommer också få en överblick hur ett varumärke i lyxsegmentet marknadsförs på en global skala, samt verktygen hur man identifierar nya produktmöjligheter för olika internationella marknader.

Precis som stora delar av världen idag, drivs Hotel Institute Montreux (HIM) av teknisk utveckling. Läser du Luxury Brand Management kommer du ägna en hel utbildningsmodul åt att undersöka hur modern teknologi och dess relation mellan varumärke och kunder fungerar. Du kommer få utforska hur avancerad teknologi påverkar, eller inte påverkar, kunder och deras lojalitet.

Speciell, med ett tydligt syfte

Så, förutom att Hotel Institute Montreux (HIM) pressar gränserna för vad vi ofta antar är och ser som hospitality, vad gör då skolan så speciell och välkänd? Många av våra nuvarande och alumni-studenter pratar om just ovan, hur nära och i samarbete med branschen skolan drivs. Att deras utbildning faktiskt speglar hur deras kommande arbetsplats och bransch ser ut i verkligheten. Något som ofta bekräftas när de kommer ut på sina olika praktikplatser genom skolgången.

Studenterna uppskattar även skolans centrala läge, mitt i Montreux, där du ser Genevesjön från skolrestaurangen eller uteplatsen. Där studentbostäderna i Freddy Mercury building bokstavligen ligger vid perrongen, redo att ta dig runt Schweiz eller kanske upp till kollegorna i palatset i Caux. Precis som många av våra andra skolor, som ingår i Swiss Education Group, får du även hos Hotel Institute Montreux (HIM) en kandidatexamen (Bachelor) i dubbel bemärkelse. En från Hotel Institute Montreux (HIM) och en från Northwood University.

Som vanligt vill vi inte att du bara ska ta oss på orden, utan även lyssna på vad våra tidigare studenter har att säga! Läs om Denis Cheryomuskin och hans entrepenörsresa och uppstarten av designbyrån Rocket Candy. Om du vill veta mer om digital marknadsföring bör du läsa vad Kristina skriver om dess växande efterfrågan.

Har du fler funderingar eller frågor så kontaktar du en av våra studievägledare här på Swiss Education Group här.