28 feb 2018
En presentation av lärdomar som utgör nycklar för nutiden och framtiden inom utbildning i hospitality från våra campus runt om i Schweiz.
Vi frågade våra Academic Deans inom Swiss Education Group vilka trender utbildningsvärlden inom hospitality skulle vänta sig under 2018 och hur undervisningsmodeller kommer förändras de kommande åren.
Uppmärksamhet för detaljer och personligt anpassad service
I takt med att vi rör oss in i den digitala världen har behovet att mötas av ett varmt och personligt anpassat mottagande blivit viktigare än någonsin. Genom samarbeten med partners i branschen lär sig våra studenter att ta hand om de egna bina för att skapa stadens enda honung, att producera en husparfym för att passa atmosfären på ett hotell och utveckla lösningar som gör att gäster i alla åldrar skäms bort på ett sätt de uppskattar.
Tanja Florenthal, Academic Director på César Ritz Colleges Switzerland – Le Bouveret Campus
Utbildningar inom hospitality tar ansvar för innovation
Vi ser att utbildning är en viktig del av en ekonomi. Vad, och ännu viktigare, hur studenter inom hospitality lär sig i skolan avgör vilka de blir som individer, hur de bidrar till kultur och samhälle som medborgare i den här världen. Utbildning visar sig i hur de löser problem, hur de samarbetare med andra och hur de ser på världen de bor i. I dagens innovationsekonomi blir utbildning ännu viktigare för att utveckla nästa generations innovatörer och kreativa tänkare.
Stephan Earnhart, Academic Director på SHMS Leysin
Hur hospitalitybranschen mår påverkar hur vi mår och vice versa
Det sägs ofta att hälsa är rikedom! Enligt Global Wealth Institute är turism inom wellness en snabbt växande del av branschen som växer snabbare än turism generellt. Fler och fler konsumenter strävar efter att involvera välmående och hälsa i sina resor. Därför fokuserar vi år 2018 ännu mer på att erbjuda studenterna kunskaper inom nyckelområdena hälsa, välmående och livsstil innefattande dess relation till den globala ekonomin, nutrition, företagshälsa och wellness resorts, kulinarisk turism och den etiska miljö i vilken organisationer måste agera.
Sofia Rodrigues, Assistant Dean på César Ritz Colleges Switzerland – Brig Campus
Student-centrerat lärande
Under 2018 kommer vi att se en fortsatt trend av att studenterna kräver att lära sig både när och hur de vill. Kombinerat med det ständigt växande behovet från hotellindustrin att rekrytera personer med starka förmågor som kan appliceras hos dem, kommer utbildningsinstitutioner utmanas att utveckla flexibla inlärningsmiljöer som även ger en student-centrerad och personlig utbildning. De mest framgångsrika skolorna inom hospitality och business kommer vara de som kan utveckla sina modeller och effektivt skräddarsy utbildningen efter behov och önskemål hos varje student.
Jeroen Greven, Academic Dean, SHMS Caux
Anpassningsbarhet och anställningsbarhet hos utexaminerade
Hospitality handlar inte bara om att jobba inom hotell, det handlar om att jobba med människor, skapa speciella ögonblick, exceptionella minnen och att dela speciella tillfällen. Vårt upplägg har speciellt fokus på mjuka talanger och kultur för att förbereda våra studenter på att jobba runt om i världen. I takt med att områden som AI och automation växer värderas mjuka talanger mer än någonsin eftersom de är vad som särskiljer oss från maskiner. Som ett utbildningsinstitut är vi ansvariga för att försäkra att våra studenter förbereds för att vara framtidens arbetskraft.
Ulrika Bjorklund, Academic Dean, Hotel Institute Montreux
Artikel översatt från engelska till svenska. Om ni vill läsa originalartikeln på engelska så hittar ni den här