När det gäller lyxbranschen kan det vara en smart konkurrensfördel att matcha ditt personliga varumärke med ditt företags.
Att skapa starka emotionella kopplingar mellan sig själv och sitt företag har hjälpt IHTTI-alumnen Zhanna Safronova att nå framgång som Sales Executive på Belmond Reid’s Palace – Portugals mest framstående hotell sedan 2016 och Europas mest framstående Ö-resort 2018 enligt World Travel Awards.
Jobba för ett företag du tror på
När jag anlände på Madeira föll jag direkt för Belmond Reid’s Palace som plats och kände kopplingar till värderingarna Belmond står för i allmänhet. Varje dag när jag går till jobbet är det ett nöje för mig att hjälpa människor upptäcka detta fantastiska hörn av paradiset.
Portugal som land finns i mitt hjärta och att jobba för det bästa hotellet i världen är ett sant privilegium.
Att vara genuin och ha en enhetlighet i ditt budskap över olika personliga sociala plattformar
Intrycket du skapar är en person som skulle matcha det personliga varumärke du skapat online. Dina sociala kanaler är viktiga eftersom de ofta är det första intrycket du ger till potentiella klienter och partners på andra håll i världen.
70% av innehållet jag publicerar på mina personliga sociala plattformar är kopplade till vad jag gör.
Jobba för ett företag som stöttar dig utanför arbetstiden
Utöver mitt jobb med hotellet så jobbar jag för en modellagentur på Madeira. Jag gör många event i området, inklusive catwalken för Funchal Fashion Week och Madeira Film Festival och jag var nyligen med på omslaget av Essential Magazine. När jag mottog erbjudandet från agenturen pratade jag först med HR-avdelningen för att se vad de kände om en sådan sak. Jag fick deras godkännande och företaget har varit väldigt stöttande sedan dess.
Jobbet är inte över när arbetsdagen är slut
Madeira är en liten ö vad gäller socialt liv och det tog inte lång tid innan majoriteten på ön visste om den ryska tjejen som jobbar för Belmond Reid’s Palace. När jag är ute socialt är det inte en chans att jag inte möter partners eller kollegor, så det är viktigt för mig att alltid vara professionell – även utanför arbetstiden.
Zhanna tog examen från IHTTI School of Hotel Management år 2016 med ett Swiss Higher Diploma i International and Design Management
Artikel översatt från engelska till svenska. Om du vill läsa originalartikeln på engelska så hittar du den här